Медицина (ВМ086)
Сабақтың коды Курс аты Сынып Академиялық кредит Cағат Апталық сабақ сағаттары (лекция) Апталық сабақ сағаттары (практика) Апталық сабақ сағаттары (зертханалық)
TAKAZhP 3356 Тыныс алу және қан айналу жүйесі (патология) Үшінші курс 9 270 1 4 -
Пәннің сипаттамасы
Орыс тілі, Қазақ тілі
аға оқытушы: Айтметова Г.А.; магистр-оқытушы: Нурманова Н.Ж.; Әзімханова Г.К.; Тулегенова И.Ж.; Сердалиева И.Б.; Татыкаева У.Б. ; Ирисметова Д.Н.; Атажанова В.Б.; Б.ғ.д., доц. Жумабаев У. А.; Б.ғ.к., доц. Байзакова Б.У. ; Романова Ә. А.; Майлыкараева А. А.; Дадашев И.П.;аға оқытушы: Айтметова Г.А.; магистр-оқытушы: Нурманова Н.Ж.; Әзімханова Г.К.; Тулегенова И.Ж.; Сердалиева И.Б.

Модуль адамның негізгі құрылымдарын, дамуы мен қалыпты механизмдерін, ағзалар мен жүйелер деңгейінде қоғамдағы тыныс алу және қан айналымы ауруларын зерттейді. Курс барысында денсаулық сақтау саласындағы заманауи ғылыми жетістіктерді пайдалана отырып, медициналық көмектің сапасын жақсарту бойынша үнемі дамып келе жатқан және жаңартылған білімді меңгереді. Оқу процесінде үздіксіз жеке және кәсіби дамуда медициналық білімді, дағдылар мен құндылықтарды пайдаланады.

-

-

MCQ (multiple choice questions) – көп жауапты сұрақтар (тесттер)

PAL (peer-assisted learning) - құрбы-құрдастары арқылы оқыту

SAQ (short answer questions)-қысқа жауапты сұрақтар

SGL (small group learning) - шағын топтарда оқыту

TaskBL (task-based learning) - мәселелерге/есептерге негізделген оқыту

SAS(skills assessment station) - дағдыны бағалау станциясы

EMI (extended matchingitems)-сәйкестіктің ауқымды нұсқалары

1жүйелер бойынша зерттеу әдістері (сұрастыру, қарау, пальпация, перкуссия, аускультация) барысында анықталатын қалыптыкөрсеткіштерін есте сақтап, патологиялық көрсеткіштерін ажыратады
2жүйелер бойынша патологиялардың негізгі клиникалық симптомдары мен синдромдарын түсінеді;
3жүйелер бойынша науқастарды сұрастыру, қарау, пальпация, перкуссия жасау және аускультация жүргізу және т.б. дағдыларды орындау барысында білімін қолданады;
4жүйелер бойынша сұрастыру, қарау, пальпация, перкуссия және аускультация жүргізуді және т.б. дағдыларды дәлдікпен орындайды;
5осы пәнді игеру барысында пререквизит-терден және осы пәннен алған білімін қолданады;
6іс-әрекетінде ғы-лыми жаңалықтардың құн-дылықтарын үлестіреді;
7тыныс алу және қан айналымы жүйесі ауруларының таралуы мен маңыздылығын түсіну.
8тыныс алу жолдарының инфекциясын тудыратын вирустық, бактериялық және саңырауқұлақ инфекциялық қоздырғыштарын тізіп, ажырата білу.
9жоғарғы және төменгі тыныс жолдары ауруларының физиологиясы мен белгілерін түсіну.
10вегетативті жүйке жүйесінің фармакологиясын түсіну.
11Симпатомиметикалық, симпатолитикалық, парасимпатомиметикалық және парасимпатолитикалық препараттардың атауларын, әсерлерін, әсер ету механизмдерін, көрсеткіштері мен қарсы көрсетілімдерін тізімдеңіз.
12қан айналымы және тыныс алу жүйесінің ауруларында тиімді препараттардың фармакокинетикасын, фармакодинамикасын, әсерін, көрсеткіштерін, қарсы көрсетілімдерін, жанама әсерлерін және дәрілік өзара әрекеттесуін түсіндіру.
13гистология және эмбриология,анатомия, қалыпты физиология, медициналық биофизика, молекулярлық биология және медициналық генетика, медициналық биохимия, медициналық микробиология, жалпы эпидемиология айғақты медицина негіздері пәндерінен алған білімін қолдана отырып,балалар арасында кең тараған аурулар этиологиясы, патогенезі, жіктелуі, клиникалық көрінісі, ағымы, асқынуы мен болжамын жасап,клиникалық есепті шешеді.
14антропометрия,нәрестелердің шартсыз рефлекстері,сонымен қатар ағзалардың пальпациясы,перкуссиясы, аускультациясы дағдыларын көрсетеді.
15өз бетінше науқастардың ауру тарихын толтырады.
16өз бетінше ешкімнің көмегінсіз нозология бойынша науқасқа зерттеу жоспарын құрастырады, уақытты тиімді пайдаланады, толтырылған құжаттарды ұсына алады.
17өзін-өзі дамыту мақсатында үнемі оқуға деген қабілетін көрсетеді, сондықтан өз бетімен экспериментальды жұмыс істейді, интернеттің ресурстарын қолданады және медициналық журналдарды оқиды.
18науқасқа физикальды тексеру жүргізуді өздігінен көрсетеді, уақытты тиімді пайдаланады, презентация жасап ұсына алады, компьютерлік техниканы игерген.
19осы пәнді игеру барысында пререквизиттерден және осы пәннен алған білімін қолданады.
20презентация жасауды дәлділікпен орындайды.
21cиноназальды аурулар туралы жалпы ақпаратты түсіну, түрлері мен қызметтерін айта білу және олардың клиникалық жағдайлармен байланысын бағалау.
22aуыз қуысы мен жұтқыншақ ауруларының белгілерін анықтау, жіктемесін, клиникалық көрінісін, диагностикалық мақсаттарын түсіне білу.
23жоғарғы тыныс жолдары мен көмейдің патологиялық аурулары. Тыныс алу жолдарының бітелуі және көмей аурулары клиникалық көрінісін, диагностикалық мақсаттарын түсіне білу.
24жүйелер бойынша зерттеу әдістерін (сұрастыру, қарау, пальпация, перкуссия, аускультация) және анықталатын қалыпты көрсеткіштерін есте сақтайды;
25жүйелер бойынша патологиялардың негізгі клиникалық симптомдарының диагностикалық маңызын түсінеді;
26жүйелер бойынша науқастарды сұрастыру, қарау, пальпация, перкуссия жасау және аускультация жүргізу және т.б. дағдыларды орындау барысында білімін қолданады;
27жүйелер бойынша сұрастыру, қарау, пальпация, перкуссия және аускультация жүргізуді және т.б. дағдыларды дәлдікпен орындайды;
28осы пәнді игеру барысында пререквизит-терден және осы пәннен алған білімін қолданады;
29іс-әрекетінде ғылыми жаңалықтардың құн-дылықтарын үлестіреді;
Haftalık KonuБағалау әдісі
1Жүрек қақпақтарының бұзылу синдромы: Себептері. Гемодинамикасы. Симптомдары. Негізгі тексеру әдістері.презентация
2Тыныс алу жүйесінің жедел және созылмалы аурулары. Жедел пневмониялар. Этиологиясы, патогенезі мен патологиялық анатомиясы. Асқынуы мен соңы. Балалардағы ерекшеліктеріпрезентациятест
3Тыныс алу жүйесіне арналған дәрілік заттар; жөтелге қарсы, қақырық түсіретін және муколитиктер дәрілік заттарАуызшаЖазбашаСұрақ-жауаптест
4Шала туылған және мерзімінде туылған нәресте. Нәрестедегі өтпелі жағдайлар.Сұрақ-жауаптест
5Синоназальды ауруларАуызша және жазбашатест
6Патологиялық жағдайда тыныс жүйесінің физикалық тексеру тәсілдері: кеуде сарайын қарау, пальпация, перкуссия, аускультация, диагностикалық маңызы.Ауызша және жазбашатест
7Эссенциальды артериялық гипертензия синдромы. Себептері. Симптомдары. Негізгі тексеру әдістері.Ауызша және жазбашаСұрақ-жауап
8Өкпенің бейспецификалық созылмалы аурулары. Этиологиясы, патогенезі мен патологиялық анатомиясы. Асқынуы мен соңы. Балалардағы ерекшеліктеріАуызша және жазбашаСұрақ-жауаптест
9Бронх өткізгіштігіне әсер ететін дәрілік заттар: адреномиметиктер, холинолитиктер, антигистаминді және спазмолитикалық дәрілік заттарАуызша және жазбашатест
10Әртүрлі жастағы балалардың тыныс алу жүйесінің анатомо-физиологиялық ерекшеліктері . Жаңа туылған нәрестелердің тыныс алудың орталық жетілуінің клиникалық белгілері . Алғашқы дем алу механизмі.Ауызша және жазбашатест
11Ауыз қуысы мен жұтқыншақ ауруларының белгілеріАуызша және жазбашатест
12Патологиялық жағдайда тыныс жүйесі қызметін функционалды зерттеу әдістері. Пикфлоуметрия және спирометрия нәтижелерін талдау, диагностикалық маңызы.Ауызша және жазбашатест
13Коронарлық жетіспеушілік синдромы (стенокардия, миокард инфаркты). Себептері. Симптомдары. Негізгі тексеру әдістері.Ауызша және жазбашаСұрақ-жауаптест
14Ревматизм. Эндокардит. Миокардит. Жүрек кемістіктері (туа және жүре пайда болған). Этиологиясы, патогенезі мен патологиялық анатомиясы. Асқынуы мен соңы. Балалардағы ерекшеліктеріАуызша және жазбашаСұрақ-жауаптест
15Кардиотропты және антиангиналды препараттар, жүректің ишемиялық ауруын емдеуге арналған препараттар, гиперлипопротеинемияны емдеуге арналған препараттарАуызша және жазбашатест
16Әртүрлі жастағы балалардың тыныс алу жүйесінің зақымдалу семиотикасы . Әртурлі жастағы балалардағы тыныстық шулар ерекшеліктері.Ауызша және жазбашаСұрақ-жауаптест
17Жоғарғы тыныс жолдары мен көмейдің патологиялық аурулары. Тыныс алу жолдарының бітелуі және көмей ауруларыАуызша және жазбашатест
18Патологиялық жағдайда жүрек –қантамыр жүйесін физикалық тексеру әдістері: қарау, пальпациясы, диагностикалық маңызы. Артериялық пульсті тексеру, диагностикалық маңызы.Ауызша және жазбашаСұрақ-жауаптест
19Өкпе тінінің тығыздалу синдромы. Себептері, симптомдары, тексеру әдістері.Ауызша және жазбашаСұрақ-жауапТәжірибелік
20Атеросклероз. Артериальды гипертония. Этиологиясы, патогенезі. Клиника-морфологиялық нысандары, морфогенез кезеңдері, патологиялық анатомиясы. Артериальды гипертония кезіндегі висцеральды патология. Асқынулары, соңы.Ауызша және жазбашатест
21Артериалды гипертония мен гипотензияны емдеуге арналған препараттар, антиаритмиялық препараттарАуызша және жазбашатест
22Әртүрлі жастағы балалардағы жүрек қан тамыр жүйесінің анатомиялық және физиологиялық ерекшеліктері . Жүрек қан тамыр жүйесінің эмбриогенезі .Ауызша және жазбашатест
23Патологиялық жағдайда жүрек –қантамыр жүйесін физикалық тексеру әдістері: перкуссиясы, аускультациясы, диагностикалық маңызы.тест
24Бронх өткізгіштігінің бұзылу синдромы. Себептері, симптомдары, тексеру әдістері.тест
25Жүректің ишемиялық ауруы. Миокард инфарктісі. Клиника-морфологиялық нысандары, морфогенез кезеңдері, патологиялық анатомиясы. Кардиосклероз. Кардиомиопатиялар. Патологиялық анатомиясыАуызша және жазбашатест
26Антиангиналды препараттар. Дислипидемия кезінде қолданылатын дәрілік заттар; Өкпенің бейспецификалық ауруларында қолданатын препараттарАуызшатест
27Әртүрлі жастағы балалардағы жүрек қан тамыр жүйесінің зерттеу әдістері . Зақымдану семиотикасы.Сұрақ-жауаптест
28Электрокардиография әдісі. Патологиялық электрокардиограмманы талдау, интерпретациялау, негіздеу, диагностикалық маңызы.Ауызшатест
Пәннің оқу нәтижелерімен байланысы
PÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11PÇ12PÇ13
Оқулық / Материал / Ұсынылатын ресурстар
1Ішкі аурулар пропедевтикасы, Оқулық. ГЭОТАР-Медиа, Москва, 2015ж. Н.А.Мухин, Б.С.Моисеев, Б.Б.Абдахина. 2. «Ішкі аурулар пропедевтикасы» пәнінің клиникалық дәрістері, Оқу құралы. Алматы, 2023ж. Ахметов Қ.Ж.,
2Гастроэнтерология және эндокринология циклдары бойынша іскерлікке арналған жетекшілік. Оқу-әдістемелік құрал. Түркістан, 2014ж. Сайденова М.А, Аскарова С.С., Шарабитдинова Г.Г., Айтметова Г.А. 2. Клиникалық электрокардиография негіздері. Оқу-әдістемелік құрал.Алматы, 2014ж. Н.Г.Малюченко, А.Р.Алина, Р.Е.Бакирова. 3. Пульмонология циклы бойынша іскерлікке арналған жетекшілік. Оқу-әдістемелік құрал.Түркістан 2014ж. Алимбекова Л.Т., Абдирамашева К.С. 4. Жүрек-тамыр жүйесінің аурулары бар науқастарды тексеру әдісі және техникасы. Оқу-әдістемелік құрал. Алматы. 2014ж. С.Д.Нурсултанова, Р.Е.Бакирова.
31.Патологическая анатомия. Учебник. А. И. Струков, В.В. Серов М.:Геотар-Медиа,2015ж.
4Патологическая анатомия генома. Учебно-наглядное пособие. Есиркепов М.М., Кульбаева Б.Ж Қараганда «Ак-нур» 2013г.
5СБОРНИК ЗАДАНИЙ для самостоятельной внеаудиторной работы по дисциплине патологическая анатомия, учебно-методическое пособие, Жуманазаров Н.А.,Камыспаев М.У.,Татыкаева У.Б.,Досжанов С.С. Туркестан, 2017г.
6Фармакология. Учебник. 2017г. Д. А. Харкевич.
7Фармакология. Учебное пособие, 2017г. Г. М. Пичхадзе, Д. М. Кадырова, И. И. Ким, М. Карбаева
8Балалар ауруларындағы клиникалық дағдылар. Оқулық, Түркістан : Тұран, 2021. К,Асқамбай; А.М. Жолдыбаева.
9Балалар ауруларының пропедевтикасы. Алматы, 2020. Шәкімова Г.Ә.,Шабдарова С.К.,Дадамбаев Е.Т.,Имамбаева Т.М.,Орынбасарова К.К. http://kcl.elib.kz
10«Оторинорология». Оқулық. 2015 ж. В.Т. Пальчун, М.М. Магомедов
11«Оториноларингология». Оқулық. 2014 ж. Р.Қ. Төлебаев, Б.К. Ерсаханова, Б.З. Жусупов
121. Ішкі аурулар пропедевтикасы, Оқулық. ГЭОТАР-Медиа, Москва, 2015ж. Н.А.Мухин, Б.С.Моисеев, Б.Б.Абдахина. 2. «Ішкі аурулар пропедевтикасы» пәнінің клиникалық дәрістері, Оқу құралы. Алматы, 2023ж. Ахметов Қ.Ж.,
131. Гастроэнтерология және эндокринология циклдары бойынша іскерлікке арналған жетекшілік. Оқу-әдістемелік құрал. Түркістан, 2014ж. Сайденова М.А, Аскарова С.С., Шарабитдинова Г.Г., Айтметова Г.А.
142. Клиникалық электрокардиография негіздері. Оқу-әдістемелік құрал.Алматы, 2014ж. Н.Г.Малюченко, А.Р.Алина, Р.Е.Бакирова.