Сабақтың коды | Курс аты | Сынып | Академиялық кредит | Cағат | Апталық сабақ сағаттары (лекция) | Апталық сабақ сағаттары (практика) | Апталық сабақ сағаттары (зертханалық) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LKKYY 6309 | Латын негізді қазақ жазуы және орфографиясы | Екінші курс | 3 | 90 | 1 | 2 | 0 |
графикамен жазылған жазба тіліміздің жүйесін, емле нормаларының ғылыми негізін қалыптастырады. Жаңа жазуды меңгеру барысында жылдам әрі сауатты жазу және қарқынды оқу дағдысын қалыптастыру қажеттілігі туындайтыны себепті жаңа емлеге сәйкес жазылым және оқылым дағдыларын практикасында талдау және жинақтау негізінде жүзеге асырады. Латыннегізді жазылым орфографиясының талдау нәтижелерін ғылыми зерттеулеріне қолданады. Жаңа ұлттық әліпби негізінде қазақ жазуын модерницазиялаудың лингво-теориялық негіздемесі. Жалпы ұлттық стандарт латын графикасы негізіндегі қазақ әліпбиінің фонетика-фонологиялық негіздері. XX ғасыр басындағы латын қаріпті жазудың орфографиялық, терминологиялық, ономастикалық, оқу-әдістемелік негіздері. Жазу теориясы. Емле ережелері: тарихы, проблемалары, шешу жолдары. Орфография, орфоэпия мәселелері.
-
Қазақ лингвистикасының ғылыми-зерттеу әдістері
1. Топпен жұмыс әдісі.
2. тілдік талдау әдісі.
3. сын тұрғысынан ойлау әдісі.
4. миға шабуыл әдісі әдісі.
5. құрылымдық талдау әдісі
6. дамыта оқыту әдісі
1 | Білім берудің қазіргі парадигмасын, педагогикалық ғылымдардың әдістемесін, жоғары мектеп оқытушысының кәсіби құзыреттілігін біліп, қазақ жазуының тарихи негіздерін талдай алады |
2 | Ғылым мен техниканың алдыңғы шебінде тұрған тереңдетілген теориялық және тәжірибелік білімдерін «Латыннегізді қазақ жазуы және орфография» пәнінде пайдалануда қарсы қояды |
3 | «Латыннегізді қазақ жазуы және орфография» пәні бойынша ақпараттың артықшылықтары мен кемшіліктерін сыни көзқараспен бағалай біледі, ойлайды, өзінің көзқарасын дәлелдей алады, толық емес немесе шектеулі ақпарат негізінде тұжырымдамалар жасайды |
4 | Зерттеу нәтижелерін презентациялау және ғылыми пікірталастың ұтымды әдістерін қолдануда білімдерін жинақтай алады |
5 | қазақ, орыс, шетел тілдері, қарым-қатынас технологиясы, педагогикалық риторика және конфликтология саласындағы білімдеріне тұжырымдамалар жасайды |
6 | конструкциялық диалог ауқымындағы іскерліктері мен дағдыларын нұсқауларға сәйкес жүзеге асырады |
Haftalık Konu | Бағалау әдісі | |
---|---|---|
1 | Қазақ жазуын латын графикасына көшірудің мақсаты | АуызшаСұрақ-жауап |
2 | Жаңа қазақ әліпбиінің фонологиялық негіздері | АуызшаСұрақ-жауап |
3 | Жалпы ұлттық стандарт латын графикасы негізіндегі қазақ әліпбиінің фонетика-фонологиялық негіздері | Сөздік |
4 | Дыбыс тіркестерін таңбадайтын әріптер | АуызшаСұрақ-жауап |
5 | XX ғасыр басындағы латын қаріпті жазудың орфографиялық, терминологиялық, ономастикалық, оқу-әдістемелік негіздері | АуызшаСұрақ-жауап |
6 | Әліпби тарихы | Сөздік |
7 | Емле ережелері: тарихы, проблемалары, шешу жолдары. Орфография, орфоэпия мәселелері | Сөздік |
8 | Терминография. Терминдерді біріздендіру мен стандарттау мәселелері: терминтаным, терминжасам. Терминдерді жаңа латын қарпі негізінде орфограммалаудың проблемалары мен шешу жолдары | АуызшаСұрақ-жауап |
9 | Кірме сөздерді, ескі кітаби лексиканы, неологизмдерді жаңа әліпби негізінде орфограммалау мәселелері | АуызшаСұрақ-жауап |
10 | Ономатография. Ономастикалық атауларды жаңа әліпбимен жазу ережелері. Тарихы, проблемалары, шешу жолдары | Сөздік |
11 | Латын әліпбиін оқытудағы коммуникативтік (оқылым, жазылым, айтылым, тыңдалым) дағдыларды дамыту жолдары | АуызшаСұрақ-жауап |
12 | Латын әліпбиін оқытудағы коммуникативтік (оқылым, жазылым, айтылым, тыңдалым) дағдыларды дамыту жолдары | АуызшаСұрақ-жауап |
13 | Дефиспен жазылатын сөздер емлесі | АуызшаСұрақ-жауап |
14 | Латын графикасына көшкен түркі халықтарының әліпбиі және емлесі | Сөздік |
15 | Қазақ жазуын латын әліпбиіне көшірудегі даулы мәселелер: графика және орфография | Сөздік |
PÇ1 | PÇ2 | PÇ3 | PÇ4 | PÇ5 | PÇ6 | PÇ7 | PÇ8 | PÇ9 | PÇ10 |
---|
Оқулық / Материал / Ұсынылатын ресурстар | ||
---|---|---|
1 | Қошанова Н. Латын графикасы және орфография. Оқу құралы, Түркістан, 2019 | |
2 | Ж.Исмаилова, С.Мағжанқызы. Орфография және пунктуация.Оқу-әдістемелік құралы. Түркістан, 2014 |