Филология: қазақ филологиясы
Сабақтың коды Курс аты Сынып Академиялық кредит Cағат Апталық сабақ сағаттары (лекция) Апталық сабақ сағаттары (практика) Апталық сабақ сағаттары (зертханалық)
KGILATHOKW 4311 Латыннегізді қазақ графикасы және қазақ жазуының тарихы төртінші курс 3 90 1 2 0
Пәннің сипаттамасы
Қазақ тілі
ф.ғ.к., доцент Н.Д.Кошанова

білімгерлерге қазақ тілі әліпбиін латын графикасына көшуді кезеңдік жүзеге асыру бойынша психологиялық-педагогикалық біртұтас көзқарас қалыптастыру;
-    пән бағдарламасының модульдері шеңберінде оқытудың тиімді әдістерін психологиялық-педагогикалық тұрғыда негіздеу және тәжірибеде жетілдіру;
-    Латын қарпінде заманауи сабақтар арқылы меңгерту жолдарын қарастыру;
-    Латын қарпі негізінде АКТ технологияларына бейімдеу, қолдану дағдыларын жетілдіру. Қазақ мәдени өмірінде қолданылған әліпби түрлері, емле ерекшеліктері, фонемографиялық жазу типі түрлерінің онтогенездік дамуы, пәнаралық саланың заңдылықтарын тұжырымдауды қалыптастырады; алған білімдерін практикада қолдануды, латын жазудағы мәтінді интерпретациялауға сыни пайымдауға дағдыландырады. Латын негізді орфографияны үйрену арқылы мемлекеттік тілде іс қағаздар жүргізу технологиясын біледі. Тәжірибеде латын графикасы негізінде өз көзқарасын сауатты дәйектейді, рәсімдейді.
 

Тілді оқыту мотивациясы

1. Топпен жұмыс әдісі.
2. тілдік талдау әдісі.
3. сын тұрғысынан ойлау әдісі.
4. миға шабуыл әдісі әдісі.
5. құрылымдық талдау әдісі 
6. дамыта оқыту әдісі 
 

1Түркі тілдері мен халықтарының зерттелу тарихынан, түркі тілдерін топтастыру мен қазақ тілінің өзіндік ерекшеліктерін, қазақ тілі тарихының даму және қалыптасу сатылары, бағыттары мәселелерін түсінеді, жүйелейді;
2Тіл дамуының негізгі кезеңдері мен жолдарын үйрету, қазіргі қазақ тілінің құрылымынан жаңа құбылыстар мен көне тілдік күйдің қалдықтарын ажырата білуге дағдыланады;
3Тіл дамуының негізгі кезеңдері мен жолдарын ғылыми тұрғыда түсіне білу дәрежесіне жетіп педагогикалық тәжірибесінде үйлестіреді
4Өзінің зияткерлік дамуы, мәдени дамуы, кәсіби құзыреттілігі, денсаулығы, адамгершілік және физикалық өзін-өзі жетілдіру үшін таным, жаттығу және өзін-өзі бақылау әдістері мен құралдарын пайдаланады;
5Қазақ тіл білімінде соңғы кездегі жарық көрген ғылыми зерттеулердің жаңа теориялық қорытындылары мен тұжырымдарын пайдаланады.
Haftalık KonuБағалау әдісі
1Кіріспе. “ Латыннегізді қазақ графикасы және қазақ жазуының тарихы» курсының мақсаты мен міндеті. Жазу – таңбалар жиынтығы.Ауызша
2Жазба тіл мен ауызекі сөйлеу тілі, олардын өзіндік ерекшеліктері. Жазудың түрлері: пиктографиялық жазу мен пиктограммалар.Ауызша
3Идеографиялық жазу түрінің графикалық таңбалары Буын жазуыСөздік
4Әріп жазуы, оның пайда болуы мен тармақтары туралы мәліметтерАуызша
5Графикалық лингвистика туралы, оның палеография, эпиграфика, графика, орфография деп аталатын тарауларына (терминдерге) түсінік. Грамматология ілімі.Ауызша
6Көне түркі жазуының шығу тегі жайлы көзқарастар. Қазақстан жерінен (Ертіс, Іле, Жамбыл, Сырдария, Талас) табылған ескерткіштер, олардың ғылыми маңызы. Біздің жыл санауымызға дейін Ү-ІҮ тайпаларда) руникалық жазудың деректер. 0ңтүстік Сібір, Жетісу жерлерінен – Ертіс, Іле табылған сүйек тұмар, күміс тостағандағы жазулар.Сөздік
7Руникалық немесе Орхон-Енисей әліпбиінің құрамы, оның дыбыстық, жүйеге негізінен үйлесуі. Дауысты, дауыссыз дыбыстардың таңбаларыСөздік
8Орхон жазбалары. Үлгілері. Енисей, Талас жазбалары Ұйғыр жазуымен жеткен көне түркі ескерткіштері, олардың мазмұны.Ауызша
9Араб графикасы. Араб әліпбинің түрлері, соған сәйкес жазудың түрлері. Араб графикасына негізделген казақ әліпбиі.Ауызша
10Қазақ жазуы тарихындағы орыс (кирилл) жазуы және орфографиясыСөздік
11Латын графикасы. Латын графикасының түркі және басқа халықтарға кең тарауы, шығу тегі, даму тарихы.Ауызша
12Қазақ жазуын латын графикасына көшірудің маңызы. Жаңа қазақ жазуының фонологиялық негізіАуызша
13Төл және кірме сөздер емлесі. Бөлек және бәрге жазылатын сөздерАуызша
14Шеттілдік сөздердің орфографиялануы және орфоэпиясыСөздік
15Латыннегізді қазақ жазуының төңңірегіндегі даулы мәселелер және оның шешіміСөздік
Пәннің оқу нәтижелерімен байланысы
PÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11
Оқулық / Материал / Ұсынылатын ресурстар
1Латын әліпбиі: талқы, халықаралық тәжірибе және нәтиже. Құрастырғандар: Н.Жұмаханова, Ә.Исмаилова. – Нұр-Сұлтан: «Ш.Шаяхметов атындағы «Тіл-Қазына» ұлттық ғылыми-практикалық орталығы» КеАҚ, 2020. – 264 бет.
2Әліпби. Энциклопедиялық анықтамалық. Алматы, 2020. -368 б.