Қазақ тілі мен әдебиеті
Сабақтың коды Курс аты Сынып Академиялық кредит Cағат Апталық сабақ сағаттары (лекция) Апталық сабақ сағаттары (практика) Апталық сабақ сағаттары (зертханалық)
GDB 4334 Жалпы тіл білімі төртінші курс 4 120 1 2 0
Пәннің сипаттамасы
Қазақ тілі
Dr. Ергөбекова Ж.

студенттерді қазіргі тіл теориясының негізгі тұжырымдарымен, тіл білімінің даму тарихымен, неғұрлым маңызды бағыттармен, мектептермен, қазіргі тіл білімі мәселелерімен және зерттеу әдістемесімен таныстыру. Тілдің мәні мен функциялары, оның жүйелік сипаты мен иерархиялық құрылымы, грамматикалық құрылысы, тілдің шығу тегі мен дамуы, әлем тілдерінің жіктелуі, лингвистикалық ғылымның даму кезеңдері және оның басқа ғылымдармен байланысы туралы негізгі ережелерді түсіндіреді, білімін практикада дұрыс қолдану, тілдік заңдылықтарды зерттеу нәтижесіне сәйкес тұжырымдау жолдарын қарастырады.

Қазақ  тіл біліміне кіріспе, Қазақ тілінің фонетикасы, Қазақ тілінің лексикологиясы, Қазақ тілінің сөзжасамы, Қазақ тілінің морфологиясы, Қазақ тілінің синтаксисі.

Топпен жұмыс, work in pair, learning and study, блиц-сұрақтар, сын тұрғысынан ойлау, миға шабуыл, кейс-стадий, дамыта оқыту әдісі, постер қорғау, джигсо әдісі, креативтілік оқыту әдістері

1– студенттер қазіргі тіл теориясының негізгі тұжырымдарымен, тіл білімінің даму тарихымен, неғұрлым маңызды бағыттармен, мектептермен, қазіргі тіл білімі мәселелерімен және зерттеу әдістемесін меңгереді.
2қазіргі әлемдік лингвистикадағы өзекті бағыттар туралы түсінік қалыптастырады; тіл білімінің нысаны және негізгі мәселелері, лингвистика тарихының негізгі кезеңдері, тілдің таңбалық теориясының мәні, оның деңгейлік ұйымдастырылуы, тіл теориясының негізгі мәселелері жөніндегі мәліметтер туралы білімді жинақтайды.
3теориялық және практикалық білімді жинақтау әне ғылыми идеяларды, тұжырымдамалар мен теориялық құрылымдарды сыни тұрғыдан талдай білу дағдысын қалыптастырады; тілді және тіл бірліктерін талдаудың қазіргі әдістерімен таныстырады және оларды іс жүзінде қолдана білуге үйретеді; жалпы ғылыми позицияларды тілдің қоғамдағы өмірімен байланысты мәселелерге айналдыра біледі, осы тұрғыдан тілдің даму заңдылықтарын түсіне білу дағдысын дамытады; тұтас алғанда қазіргі тіл білімінің «портретін» құрайтын негізгі лингвистикалық пәндермен - әлеуметтік тіл білімі, психолингвистика, когнитивтік лингвистика және т.б. таныстырады.
Haftalık KonuБағалау әдісі
1Кіріспе. Тіл білімі теориясы мен тарихы пәні және оның зерттеу нысаны
2Ежелгі дәуір тіл білімі. ХҮІ-ХҮІІІ ғ. тіл білімі
3Салыстырмалы-тарихи тіл білімі. «Өлі» тілдерді қайта қалпына келтіру. В.фон Гумбольдттың лингвистикалық көзқарастары
4ХІХ ғ. Тіл біліміндегі бағыттар. Натуралистік, психологиялық, жас грамматикалық бағыт
5Мәскеу, Қазан, Эстетикалық, «Сөздер мен заттар» мектептері
6Ареалды лингвистика. Неолингвистика
7Ф.де Соссюрдің лингвистикалық көзқарастары. Француз әлеуметтік лингвистикасы
8Америкалық этнолингвистика. Неогумбольдшылдық
9Структурализмнің негізгі бағыттары.
10Лондон, Ресей, Қазақстан тіл білімі
11Тіл ерекше сипаттағы таңбалық жүйе ретінде. Семиотика негіздері
12Тіл және ойлау. Психолингвистика. Тіл және мәдениет
13Тіл және қоғам. Әлеуметтік лингвистика. Тіл типтері. Лингвистикалық типология.
14Тіл жүйелік-құрылымдық жасалым ретінде. Жалпы фонетика, жалпы морфология, жалпы синтаксис, жалпы семантика.
15Тілдерді зерттеу мен сипаттаудағы әдіс-тәсілдер
Пәннің оқу нәтижелерімен байланысы
PÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9
Оқулық / Материал / Ұсынылатын ресурстар
11. Фромкин В., Родман Р., Хайамс Н. Тіл біліміне кіріспе. 10-басылым, Халықаралық басылым. Алматы: Ұлттық аударма бюросы, 2018 жыл. -608бет
22. Аханов К. Тіл білімінің негіздері. А., 2016
33. Исаев .С. Қазақ тіл білімінің мәселелері// Вопросы казахского языкознания .- Алматы, 2015