Сабақтың коды | Курс аты | Сынып | Академиялық кредит | Cағат | Апталық сабақ сағаттары (лекция) | Апталық сабақ сағаттары (практика) | Апталық сабақ сағаттары (зертханалық) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ATOAT 7301 | Жазушы шығармашылық шеберханасын зерттеудің методологиялық мәселелері | Бірінші курс | 3 | 90 | 1 | 2 | 0 |
Шығармашылық шеберханасы – үлкен ұғым. Шеберхана дерлік қаламгерлік құпиясын түгел ақтара ма? Тақырып табу, материал жинау, түптұлға /прототип/ мен кейіпкер арақатынасы, шығарманың қайда, қалай жазылуына дейін үңіле оқыған кісі мемуардан шығармашылық шеберхананың қыр-сырын аңғарады. Тіпті шығарманың қалай жаратылуынан оқырмандық ортада қалай қабылдануына дейін толайым сырға осы мемуарда кезігеміз. Бәлкім, кезінде ұлтшылдар аталған ұлылар шығармасын С.Мұқанұлы, Мұқанұлы Сәбит шығармасын шығармасын олар қабылдамай өзара айтысып-тартысып кеткеніне шейін жасырмай, бүкпесіз айтқандықтан да мемуарист бүгінде кейбіреулерге ұнай бермейді. Бұл – дүниетаным, көзқарас мәселесі. Шығармашылық шеберхана! Бұл – шет ел әдебиетінде, іргелес орыс әдебиетінде бар, әбден орныққан, қалыптасқан, зерттеу саласы. Есесіне, қазақ әдебиеттану ғылымында әл-әзір дамып кете алмай келеді. Шығармашылық шеберханасы қарастырылуы үшін – жазушы ұлт әдебиетінің үлкен тұлғасы болуға, оның сол әдебиетте мектебі қалыптасуға керек. Әдетте шеберханалық зерттеу жазушы дүниетанымы, шығармасына тақырып табуы, оны зерттеуі, материал жинау, жиналған материалды екшеу, өмірлік шындықты көркем шындыққа айналдыру, өмірде болған адамды түптұлға ретінде ала отырып оны көркем образға айналдыру, жазу процесі, өңдеуі, қысқарту, толықтыру секілді мәтіндік (текстологиялық) шараларға дейін қамтиды. Зерттеу осы бағытта жасалады.
Қазақ хандығы дәуіріндегі әдебиет, ХlХ ғасырдағы қазақ әдебиеті.
Философия, психология, педогогика, әдебиеттануға кіріспе, халық ауыз әдебиеті, ежелгі дәуір әдебиеті.
1. баяндау әдісі,
2. пікір алмасу әдісі,
3. пікірталасу әдісі,
4. проблемалық әдіс,
5. талдау әдісі.
1 | Әдебиетті оқытуда білімін және дағдыларын тәжірибе жүзінде қолданады; |
2 | Алынған кәсіби теориялық білімді ғылыми-педагогикалық зерттеулер жүргізу барысында қолдана алады; |
3 | Ақпараттық технологияларды тәжірибеде қолданады; |
4 | Кәсібінің әлеуметтік маңызы мен мәнін түсінеді; |
5 | Әдебиеттің тұжырымдамалық және теориялық негіздерін зерделеуге қабілетті; |
6 | Әдебиеттің жалпы ғылымдар жүйесіндегі орны мен құндылығын зерделеуге қабілетті; |
7 | Әдебиеттің даму тарихы мен қазіргі жағдайын зерделеуге қабілетті |
8 | Кәсіби және тұлғалық тұрғыдан өсуге ұмтылады |
Haftalık Konu | Бағалау әдісі | |
---|---|---|
1 | Шығармашылық пен шығармашылық еңбектің болмыс бітімі. Шығармашылық еңбектің шығу тегі | АуызшаСұрақ-жауап |
2 | Әдеби шығармашылық туындыларын өнер түрлері аясында жүйелеу принциптері. Шығармашылық еңбек және көркемдік ойлау | АуызшаСұрақ-жауап |
3 | Әдеби шығармашылық еңбек және суреткер тұлғасы. Шығармашылық еңбек процесінің сатылары | АуызшаСұрақ-жауап |
4 | Жазушының шығармашылық ой өзегі (замысел) | АуызшаСұрақ-жауап |
5 | Қаламгердің өмір құбылыстарын (материалдарын) жинау жолдары мен шығармашылық ой өзегінің жетілу процесі | АуызшаСұрақ-жауап |
6 | Өмір құбылыстары мен материалдарын жинақтау | АуызшаСұрақ-жауап |
7 | Өмір құбылыстарының мағыналық-құрылымдық тұтастығы | АуызшаСұрақ-жауап |
8 | Өмір құбылыстары және образ | АуызшаСұрақ-жауап |
9 | Өмір құбылыстарының көркем пішінге көшу процесі | АуызшаСұрақ-жауап |
10 | Қаламгердің өзі мен кейіпкері. Жазушы мен оқушы | АуызшаСұрақ-жауап |
11 | Суреткердің шығармашылық жұмыс тәртібі, әдебі мен әдеті. Жазу | АуызшаСұрақ-жауап |
12 | Әдеби шығарма және авторлық редакция. Шығармашылық еңбектің азабы | АуызшаСұрақ-жауап |
13 | Шығармашылық еңбектің рахаты. Әдеби шығарма тағдыры | АуызшаСұрақ-жауап |
14 | Әдеби шығарма және шығармашылық шеберлік. Шығармашылық әдіс пен стиль | АуызшаСұрақ-жауап |
15 | Әдеби сын – әдеби шығармашылықтың бір түрі | АуызшаСұрақ-жауап |
PÇ1 | PÇ2 | PÇ3 | PÇ4 | PÇ5 | PÇ6 |
---|
Оқулық / Материал / Ұсынылатын ресурстар | ||
---|---|---|
1 | . Келбет (С.Мұқанов тағдыры). – Нұр-Сұлтан: Фолиант, 2020. -624 б. | |
2 | Қ.Ергөбек., Бейсембай Кенжебайұлы шығармалар жинағы (Түрік қағанатынан бүгінге дейін). Алматы, «Ел-шежіре» ҚҚ, 2018. 360 бет. І-ІІ том. | |
3 | Бердібай Р. Он томдық шығармалар жинағы, 2 том: Гүлстанның бұлбұлдары. Жұлдыздар жарығы./Рахманқұл Бердібай. Құрастырған Д.Ысқақұлы. - Алматы: РПБК «Дәуір», 2018. | |
4 | Ергөбек Қ. Жазушы шеберханасы. Аламты, Қазақ Ақпарат, 2000 ж | |
5 | Садырбайұлы С. «Сөз асылы сөзде». А: «Қазақ университеті», 2009. | |
6 | Ергөбек Қ.С. Арыстар мен ағыстар. - Астана: Фолиант, 2004. 5-кітап. Шеберлік шеберханасы, – 224 б. | |
7 | Дәдебаев Ж. Өмір шындығы және көркемдік шешім. А. 1991. | |
8 | . Бабалар сөзі. Көп томдық. Т.1. Астана. 2002. -448б. | |
9 | . Келімбетов Н. Көркемдік дәстүр жалғастығы. Астана, 2000. | |
10 | Кенжебаев Б. Түрік қағанатынан бүгінге дейін. А., 2004. |