Қазақ тілі мен әдебиеті
Сабақтың коды Курс аты Сынып Академиялық кредит Cағат Апталық сабақ сағаттары (лекция) Апталық сабақ сағаттары (практика) Апталық сабақ сағаттары (зертханалық)
AHE 3205 Ежелгі және хандық дәуірі әдебиеті Үшінші курс 6 180 1 3 0
Пәннің сипаттамасы
Қазақ тілі
М.Әліпхан, ф.ғ.к., доцент.

Ежелгі және жыраулық поэзияның ғасырлар бойы қалыптасып, дамыған ұлт әдебиетінің ғажап көркемдік құбылыс екендігін меңгереді. Ежелгі және жыраулық поэзиясына салыстырулар жүргізіп, тиянақталған зерттеу нәтижелеріне дағдысы қалыптасады. Жекелеген автордың шығармашылық ерекшеліктерін танытуда, ақын-жыраулар өлеңдерін жатқа білу арқылы меңгереді. Кәсіптің маңызын көрсету барысында ежелгі және хандық дәуір мұраларын практикада қолдана алады. Қазақ әдебиетінің ежелгі және хандық дәуірі пәні ХІХ ғасырға дейінгі өзіндік ерекшелікке ие әдеби, рухани мұраларымызды тақырыптық-идеялық, танымдық, жанрлық-көркемдік қырлары тұрғысынан танытады.

Қазақ әдебиеттану ғылымындағы XХ ғасыр І

Әдебиеттануға кіріспе, Халық ауыз әдебиеті 

1. баяндау, 
2. пікір алмасу,
3. пікір таласу,
4. проблемалық әдістер,
5. кәсіби дағдыларға жаттығу.

1ғылыми-зерттеу жұмысының мазмұнын, түрлерін, заңдылықтарын, принциптерін, технологияларын анықтайды;
2ғылыми-зерттеу жұмысын ұйымдастыруда филология саласына қатысты негізгі білімді меңгереді;
3ежелгі және хандық дәуір әдебиетінің зерттеу әдістері мен қағидаттарын тәжірибеде пайдаланады;
4. ғылыми-зерттеу жұмыстарында әдебиеттің іргелі заңдары мен теориялары туралы білімдерін қолдана алады;
5әдебиеттің даму заңдылықтары мен мазмұнын анықтайды;
6. классикалық және жаңа заман әдеби үрдісінің негізгі кезеңдерін меңгереді;
7ежелгі және хандық дәуірі туралы жалпы білімі мен дағдысын қалыптастырады, әдебиетші ретінде кәсіби шеберліктерін көрсетеді.
Haftalık KonuБағалау әдісі
1Қазақ әдебиеті тарихын дәуірлеу жайы.Ауызша
2Орхон, Енисей жазба ескерткіштері, олардың әдеби сипаты, тақырыптық-идеялық мазмұны.Ауызша
3Қорқыт. «Қорқыт ата кітабы», әдеби-тарихи сипаты, тақырыптық-идеялық мазмұны.Ауызша
4«Оғызнаме» («Оғыз-қаған» эпосы), әдеби-тарихи сипаты, танымдық мәні.Ауызша
5Әбунасыр әл-Фараби - ғұлама ғалым, әдебиетші, ақын (870-950).Ауызша
6Ж. Баласағұн тұлғасы. «Құтадғу біліг» (Құтты білік») дастанының нұсқалары, аударылуы мен зерттелуі.Жазбаша
7«Құтты білік» дастанының тақырыптық-идеялық мазмұны, танымдық тереңдігі.презентация
8М.Қашқаридің «Түркі сөздерінің жинағы». А.Иүгінеки. Ақиқат сыйы дастаны («Хибатул Хақайық»), нұсқалары, аударылуы мен зерттелуі, тақырыптық-идеялық мазмұныАуызша
9А.Ясауидің«Ақыл кітабы («Диуани хикмат») шығармасы. С.Бақырғанидің «Бақырғани кітабы».Interaction analysisАуызша
10«Рабғузи қиссалары », «Кодекс Куманикус», «Мұхаббатнаме» шығармалары.Ауызша
11Құтб. «Хұсрау-Шырын» дастаны. Сайф Сараи. «Түрікше Гүлстан» («Гүлстан бит-түрки»). Тарихи шежіре кітаптары.Ауызша
12XV-XVIII ғасырлардағы қазақ әдебиетінің ерекшелігі. Асан Қайғы, Қазтуған, Доспамбет жыраулар.Ауызша
13Шалкиіз, Марғасқа, Жиембет жыраулар.Ауызша
14Ақтамберді, Тәтіқара, Үмбетей, Бұқар жыраулар.мақала
15Көтеш, Шал ақындар шығармашылығы.презентация
Пәннің оқу нәтижелерімен байланысы
PÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9
Оқулық / Материал / Ұсынылатын ресурстар
1Тоқсамбаева А.О. Қазақ хандығы дәуіріндегі әдебиет. Оқу құралы. 2015
2Мәмбетов К. Қазақ хандығы дәуіріндегі ақын-жыраулар поэзиясы. Оқу құралы. 2015.
3Ергөбек С. Дәстүрлі жазба әдебиет және алтын орда әдеби ескерткіштері. Оқу құралы. 2019.