Сабақтың коды | Курс аты | Сынып | Академиялық кредит | Cағат | Апталық сабақ сағаттары (лекция) | Апталық сабақ сағаттары (практика) | Апталық сабақ сағаттары (зертханалық) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KHE 2206 | Қазақ халық ауыз әдебиеті | Екінші курс | 4 | 120 | 1 | 2 | 0 |
Қазақ халық ауыз әдебиетінің тарихын, жанрлық ерекшелігін танытады, фольклордың көп қырлы бітімі мен синкреттілігін ажыратады, қазақ фольклорының қалыптасу, даму кезеңдерін меңгереді. Халық ауыз әдебиеті мұраларының көп қырлы табиғаты, туу, таралу, сақталу ерекшеліктері, жанрлардың классификациясы, жанрлық түрлердің бөліну жолдары жайлы білімді меңгереді. Халық ауыз әдебиеті туралы ақпараттың артықшылықтары мен кемшіліктерін сыни көзқараспен бағалайды, көзқарасын дәлелдейді және жаңа шешімдер ұсынады.
Ежелгі және хандық дәуір әдебиеті
Қазақ әдебиеттану ғылымына кіріспе
1. баяндау
2. пікір алмасу.
3. пікірталасу
4. , проблемалық әдістер
5. дебат
1 | Фольклордың қалыптасу, даму тарихы жөніндегі ой-пікірлерді, халық өнерінің түрлері және олардың ішінде фольклордың алатын орнын түсінеді. Фольклортанудың әдебиеттану, тіл, этнография, тарих, археология, философия, мәдениеттану, психология т.б. ғылым салаларымен байланысын жүйелейді. |
2 | Фольклордың көп қырлы бітімі мен синкреттілігін меңгереді. Халықтық сипатын ажырата білуге дағдыланады, халық ауыз әдебиетінің табиғаты мен қоғамдық маңызын танудағы атақты ғалымдар мен ойшылдар пікірлерін сараптайды |
3 | Ауызша сөз өнерінің типтік табиғатын, оған тән ерекшеліктер мен белгілерді, ауызша туындылардағы сөздің жетекші қызметі мен өрісін ғылыми тұрғыда түсіне білу дәрежесіне жетіп педагогикалық тәжірибесінде үйлестіреді. |
4 | Заманауи ақпараттық технологияларды пайдалануда фольклор мен жазба әдебиетте қолданудың ерекшеліктерін, мысалы, ауызша сөз өнерінің табиғатында, шығарманың тууында, таралу және сақталу ерекшеліктерінде, мезгілі мен мекені туралы анықтауларда, ауызша айтудың дәстүрлігі мен формулалығын үйреніп, білім алуда қолдана алады. |
5 | Фольклордың жанрларын талдай біледі. |
6 | «Қазақ халық ауыз әдебиеті» пәнінен өзіндік жұмыстар орындау барысында кәсіптік қызметтің нәтижесін арттырады, өзін-өзі дамытады.. |
7 | Қазақ халық ауыз әдебиетіндегі соңғы кездегі жарық көрген ғылыми зерттеулердің жаңа теориялық қорытындылары мен тұжырымдарын пайдаланады. |
8 | Пәннен алған білімін кәсіби қызметте шыңдала отырып, іскерлікпен шығармашылығын арттырып өзін-өзі дамытуға қолда |
9 | Топта жұмыс істей білуге үйренеді |
10 | Ауыз әдебиетінің ұжымдық шығармашылықтың жемісі екендігі, оның шығу, айтылу, даму процесіндегі коллективтіліктің көрінісі және түрлері, жеке шығарманың коллективтілік аясындағы сипаты, ауыз әдебиетінің әлеуметтік маңызы, халықтық және жалпы адамзаттық заңдылықтары, идеялық, тәрбиелік, эстетикалық, танымдық қызметтері, фольклордың халық өмірінің барлық саласын сол халықтың рухани түсініктеріне, ұлттық ерекшеліктеріне қарай бейнелейтіндігі туралы сипатын танып, жаңа шешімдерді ұсынуға қолданады. |
11 | Қазақ халық ауыз әдебиетінің ғылыми танымда өзекті мәселе екенін таниды, алған білімін жүйелей алады. |
12 | Фольклордың көркемдік жүйесі, жанрлары, поэтикалық тәсілдері мен құралдары, ауыз әдебиетінде шындықты бейнелеудің өзгешелігі, көпқабаттылығы (Полистадиялығы) жайлы ұғымдарды ажырата білу дағдысы қалыптасады. |
Haftalık Konu | Бағалау әдісі | |
---|---|---|
1 | Кіріспе. Халық ауыз әдебиетінің мәселелері пәні және оның ерекшеліктері | |
2 | Әлемдік фольклортану ғылымындағы теориялық бағыттар мен мектептер Оның қазақ фольклортану ғылымына әсері. | |
3 | Отбасылық жырларының ғылыми зерттелуі. | |
4 | Төрт түлік туралы жырлардың зерттелуі | |
5 | Халық лирикасының жанрлық ерекшеліктері | |
6 | Мақал-мәтелдердің жанрлық белгілері мен классификациялаудың принциптері, жаңылтпаштың шығу тарихы, жұмбақтың зерттелуі | |
7 | Өтірік өлең – қазақ халқының тұрмыс салтына байланысты туындаған ауыз әдебиетінің көне үлгісі. | |
8 | Шешендік сөздердің жиналу, зерттелу тарихы. Жанрлық түрлері. | |
9 | Аңыздағы жағрафиялық мәселелер | |
10 | Халық прозасының ғылымдағы жүйеленілуі | |
11 | Қаһармандық және ғашықтық жырлар туралы | |
12 | Тарихи жырлар идеясы, кезеңдерге бөлінуі | |
13 | Айтыс өнерінің заманауи көріністері | |
14 | Бала тәрбиелеу ғұрыптары | |
15 | Көркемдік бейнелеу құралдарының фольклордағы көрінісі |
PÇ1 | PÇ2 | PÇ3 | PÇ4 | PÇ5 | PÇ6 | PÇ7 | PÇ8 | PÇ9 |
---|
Оқулық / Материал / Ұсынылатын ресурстар | ||
---|---|---|
1 | 1. Халық ауыз әдебиетінің мәселелері. Оқу құралы Түркістан, 2020. П. Адиева | |
2 | 2. Фольклорлық мұралар жиналу, жариялану тарихы. Монография. 2014. | |
3 | 3. Сал-серілер поэзиясы. Монография. 2017 Шамшәдин Керім. |