Филология: қазақ филологиясы
Сабақтың коды Курс аты Сынып Академиялық кредит Cағат Апталық сабақ сағаттары (лекция) Апталық сабақ сағаттары (практика) Апталық сабақ сағаттары (зертханалық)
HES 2211 Халық ауыз әдебиеті мәселелері Екінші курс 4 120 1 1 0
Пәннің сипаттамасы
Қазақ тілі
П.Адиева

Қазақ халық ауыз әдебиетінің тарихын, жанрлық ерекшелігін танытады, фольклордың көп қырлы бітімі мен синкреттілігін ажыратады, қазақ фольклорының қалыптасу, даму кезеңдерін меңгереді. Халық ауыз әдебиеті мұраларының көп қырлы табиғаты, туу, таралу, сақталу ерекшеліктері, жанрлардың классификациясы, жанрлық түрлердің бөліну жолдары жайлы білім қалыптастырады.

Қазақ әдебиетінің ежелгі және хандық  дәуірі

Әдебиеттануға кіріспе

1. баяндау
2. пікір алмасу.
3. пікірталасу
4. , проблемалық әдістер
5.  дебат
 

11. Фольклордың қалыптасу, даму тарихы жөніндегі ой-пікірлерді, халық өнерінің түрлері және олардың ішінде фольклордың алатын орнын түсінеді. Фольклортанудың әдебиеттану, тіл, этнография, тарих, археология, философия, мәдениеттану, психология т.б. ғылым салаларымен байланысын жүйелейді.
21. Фольклордың қалыптасу, даму тарихы жөніндегі ой-пікірлерді, халық өнерінің түрлері және олардың ішінде фольклордың алатын орнын түсінеді. Фольклортанудың әдебиеттану, тіл, этнография, тарих, археология, философия, мәдениеттану, психология т.б. ғылым салаларымен байланысын жүйелейді.
32. Фольклордың көп қырлы бітімі мен синкреттілігін меңгереді. Халықтық сипатын ажырата білуге дағдыланады, халық ауыз әдебиетінің табиғаты мен қоғамдық маңызын танудағы атақты ғалымдар мен ойшылдар пікірлерін сараптайды.
43. Ауызша сөз өнерінің типтік табиғатын, оған тән ерекшеліктер мен белгілерді, ауызша туындылардағы сөздің жетекші қызметі мен өрісін ғылыми тұрғыда түсіне білу дәрежесіне жетіп педагогикалық тәжірибесінде үйлестіреді.
54. Заманауи ақпараттық технологияларды пайдалануда фольклор мен жазба әдебиетте қолданудың ерекшеліктерін, мысалы, ауызша сөз өнерінің табиғатында, шығарманың тууында, таралу және сақталу ерекшеліктерінде, мезгілі мен мекені туралы анықтауларда, ауызша айтудың дәстүрлігі мен формулалығын үйреніп, білім алуда қолдана алады.
65. Фольклордың жанрларын талдай біледі.
76. «Қазақ халық ауыз әдебиеті» пәнінен өзіндік жұмыстар орындау барысында кәсіптік қызметтің нәтижесін арттырады, өзін-өзі дамытады.
87. Қазақ халық ауыз әдебиетіндегі соңғы кездегі жарық көрген ғылыми зерттеулердің жаңа теориялық қорытындылары мен тұжырымдарын пайдаланады.
98. Пәннен алған білімін кәсіби қызметте шыңдала отырып, іскерлікпен шығармашылығын арттырып өзін-өзі дамытуға қолданады.
109.Топта жұмыс істей білуге үйренеді
1110. Ауыз әдебиетінің ұжымдық шығармашылықтың жемісі екендігі, оның шығу, айтылу, даму процесіндегі коллективтіліктің көрінісі және түрлері, жеке шығарманың коллективтілік аясындағы сипаты, ауыз әдебиетінің әлеуметтік маңызы, халықтық және жалпы адамзаттық заңдылықтары, идеялық, тәрбиелік, эстетикалық, танымдық қызметтері, фольклордың халық өмірінің барлық саласын сол халықтың рухани түсініктеріне, ұлттық ерекшеліктеріне қарай бейнелейтіндігі туралы сипатын танып, жаңа шешімдерді ұсынуға қолданады.
1211 Қазақ халық ауыз әдебиетінің ғылыми танымда өзекті мәселе екенін таниды, алған білімін жүйелей алады.
Haftalık KonuБағалау әдісі
1Кіріспе. Халық ауыз әдебиетінің мәселелері пәні және оның ерекшеліктеріАуызша
2Әлемдік фольклортану ғылымындағы теориялық бағыттар мен мектептер Оның қазақ фольклортану ғылымына әсері.Ауызша
3Отбасылық жырларының ғылыми зерттелуі.Сөздік
4Төрт түлік туралы жырлардың зерттелуіАуызша
5Халық лирикасының жанрлық ерекшеліктеріАуызша
6Мақал-мәтелдердің жанрлық белгілері мен классификациялаудың принциптері, жаңылтпаштың шығу тарихы, жұмбақтың зерттелуіСөздік
7Өтірік өлең – қазақ халқының тұрмыс салтына байланысты туындаған ауыз әдебиетінің көне үлгісі.Сөздік
8Шешендік сөздердің жиналу, зерттелу тарихы. Жанрлық түрлері.Ауызша
9Аңыздағы жағрафиялық мәселелерАуызша
10Халық прозасының ғылымдағы жүйеленілуіСөздік
11Қаһармандық және ғашықтық жырлар туралыАуызша
12Тарихи жырлар идеясы, кезеңдерге бөлінуіАуызша
13Айтыс өнерінің заманауи көріністеріАуызша
14Бала тәрбиелеу ғұрыптарыСөздік
15Көркемдік бейнелеу құралдарының фольклордағы көрінісіСөздік
Пәннің оқу нәтижелерімен байланысы
PÇ1PÇ2PÇ3PÇ4PÇ5PÇ6PÇ7PÇ8PÇ9PÇ10PÇ11
Оқулық / Материал / Ұсынылатын ресурстар
11. Халық ауыз әдебиетінің мәселелері. Оқу құралы Түркістан, 2020. П. Адиева
22. Фольклорлық мұралар жиналу, жариялану тарихы. Монография. 2014.
33. Сал-серілер поэзиясы. Монография. 2017 Шамшәдин Керім.