Сабақтың коды | Курс аты | Сынып | Академиялық кредит | Cағат | Апталық сабақ сағаттары (лекция) | Апталық сабақ сағаттары (практика) | Апталық сабақ сағаттары (зертханалық) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TA 3209 | Тафсир әдістемесі | Үшінші курс | 5 | 150 | 1 | 2 | - |
Пәннің мақсаты: дінтанушы маман дайындаудың ең негізгі компоненттерінің бірі исламның басты дереккөзі ретінде Құранның мәні мен мазмұнын меңгерту. Сондықтан аталған курстың негізгі мақсаты құдайлық аянның (уахи) мәнін, Құран аяттарының түсу себептерін және Құран тарихын ислам мәдениеті тарихындағы Құранға түсініктеме жасау талпынысы бойынша пайда болған Құран ілімдерін, тафсир усулін (тәпсір әдістемесі), тафсир әдістемесінің бүгінгі күнгі жағдайын, қазіргі кездегі Құранды түсіну әрекеті мен Құранның мұсылман қоғамындағы орнын көрсету.
-
Діні негіздері
Топпен жұмыс, сын тұрғысынан ойлау, миға шабуыл, дамыта оқыту әдісі.
1 | Тәпсір ілімінің негізгі ұғымдарын түсінеді |
2 | Тафсир ғылымының пайда болуы, қалыптасуы және дамуы туралы негізгі мәліметтерге ие болады |
3 | Құранның жазылуы, кітап болып жинақталуы және көбейтілуі туралы жалпы мәліметтерді меңгереді |
4 | Тафсир ғылымының қалыптасуы мен алғашқы тәпсіршілер туралы мәлімет алады. Тәпсір түрлері туралы білімге ие болу |
5 | Улумул Құран туралы негізгі мәліметтерді меңгереді |
6 | Бүгінгі тәпсір мәселелеріне және олардың себептеріне қатысты мәселелерді зерттейді |
7 | Құранды түсіну тәсілдерін, тәпсір түрлерін, маңызды тәпсіршілердің түсіндіру тәсілдерін түсінеді |
Haftalık Konu | Бағалау әдісі | |
---|---|---|
1 | «Тафсир негіздері» курсына кіріспе. Тафсир, Тәуіл, Тәржәмә, Меал | Ауызша |
2 | Уахи және оның түрлері. Құранды жазу, жинақтау және көбейту тарихы | Сұрақ-жауап |
3 | Аят туралы түсінік. Алғашқы және соңғы аяттар. Сүре және оның мағынасы. Сүрелердің реті мен атаулары | Сұрақ-жауап |
4 | Мекке және Мәдени сүрелер және олардың сипаттамалары | Сұрақ-жауап |
5 | Құран аяттарының түсу себептері (Әсбабу’н Нүзүл). | Ауызша |
6 | «Қирағат және жеті әріп» мәселесі | Ауызша |
7 | Құранда Насих пен Мансух | Сұрақ-жауап |
8 | Феватихус Сувер және оның ерекшеліктері | Ауызша |
9 | Ғарибу'л Құран, Мушкилу'л Құран. Мухкам және Муташабих | Ауызша |
10 | Ижазул құран, Ақсамул құран, Қисасул құран | Сұрақ-жауап |
11 | Тәкрарул құран, Әмсалул құран, Ирабул құран, Мужмел және Мубеййен, Мубхем. Ужух уә Незаир | Сұрақ-жауап |
12 | Пайғамбар, оның сахабалары және Табиин дәуіріндегі тәпсірлер | Ауызша |
13 | Тафсирдегі Исраилият | Ауызша |
14 | Тафсир түрлері және кейбір маңызды тәпсіршілер | Сұрақ-жауап |
15 | Қысқа сүрелердің тәпсірі | Ауызша және жазбаша |
PÇ1 | PÇ2 | PÇ3 | PÇ4 | PÇ5 | PÇ6 | PÇ7 | PÇ8 | PÇ9 | PÇ10 | PÇ11 | PÇ12 |
---|
Оқулық / Материал / Ұсынылатын ресурстар | ||
---|---|---|
1 | Тәпсір. Оқу құралы, Ж.Нурматов. Түркістан 2020 | |
2 | Тәпсір әдістемесі. Оқу-әдістемелік құрал. 2016, И.Чалышкан | |
3 | Тафсир. Оқу құралы–Түркістан, 2018. (http://elib.kz/) Ж.Нурматов | |
4 | Muhsin Demirci, Tefsir Usulü, MÜ İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları, İstanbul 2021 | |
5 | İsmail Çalışkan, Tefsir Usulü, Ankara Okulu Yayınları, Ankara 2021 |