Program Code | Number of Credits | Education time |
---|---|---|
6B02266 | 240 | 4 жыл |
Training of qualified specialists who are able to apply their professional knowledge in practice in the field of Islamic studies, capable of solving religious problems in society, having the skills of independent research and continuing further education
The concept of the educational program is based on the principle of preparation of highly qualified competitive specialists aimed at solving the scientific and practical tasks of the state program \"Spiritual modernization\" in order to accelerate the spiritual modernization of the Republic of Kazakhstan and increase the religious literacy of the population through the use of religious resources.
Bachelor of Humanitarian Knowledge in the educational program «6B022-Islamic studies»
The Bachelor of Science in the educational program “6B022-Islamic Studies” was prepared for religious associations and organizations of social development, Islamic educational institutions and the sphere of religious activity.
- republican, regional, state and municipal bodies;
- mass media;
- Expert Advisory Councils;
- public organizations and others.
Bachelor\'s professional activities:
- organization, management;
- referent, expert, consultant;
- research project;
Types of professional activity:
- Research;
- design;
- cultural enlightenment;
- organizational management.
1 | Зерттелетін салада мәліметтерді жинақтау және сыни көзқараспен талдау нәтижесінде өз бетінше шешімдер қабылдау арқылы көшбасшылық қабілетті қалыптастырады |
2 | Интернационалдық ортада мемлекеттік және шет тілдерінде кәсіби, академиялық, ғылыми және әлеуметтік қарым-қатынас жасайды |
3 | Кәсіби қызметінде ғылыми зерттеу әдістерін, академиялық жазба негіздерін және академиялық адалдық принциптерін қолданады |
4 | Кәсіби қызметінде қоғамның рухани құндылықтарын және экономикалық, экологиялық, құқықтық және сыбайлас жемқорлыққа қарсы қағидаттарды сақтайды |
5 | Ислам ғылымдарының қалыптасуы мен даму кезеңдерін, негізгі теориялар мен әдістемесін меңгеріп, қоғамдағы діни проблемаларды шешуде кәсіби білімін қолданады. |
6 | Ислам діни мәтіндерін оқу, түсіндіру, қолдану саласында негізгі теориялық білімін көрсетеді. |
7 | Ислам тарихындағы діни мектептер мен қазіргі ағымдардың байланыстары мен ерекшеліктерін тұжырымдайды |
8 | Дәстүрлі діни таным мен зайырлылық ұстанымдарды меңгере отырып, мемлекеттік-конфессиялық қатынастар саласындағы мәселелерді шешуде ұсыныстар дайындайды. |
9 | Ислам тарихы, мәдениеті мен өнері салаларындағы білімді меңгеріп, әртүрлі мәдениеттерге төзімділік танытуға негізделген әлемдік діндердің әлеуметтік-этикалық құндылықтарын кәсіби қызметінде қолданады. |
1. семестр | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Lesson Code | Course Name | Languages in which the course is offered | Credit | Weekly Lesson Hours (Theoretical) | Weekly Lesson Hours (Practice) | Weekly Class Hours (Laboratory) |
IDN 1266 | Fundamentals of Islam Religion | Kazakh | 3 | 1 | 1 |
ІІ.семестр | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Lesson Code | Course Name | Languages in which the course is offered | Credit | Weekly Lesson Hours (Theoretical) | Weekly Lesson Hours (Practice) | Weekly Class Hours (Laboratory) |
AT 2266 | Arabic language II | Kazakh | 5 | - | 3 | - |
DT2282 | History of religion | Kazakh | 4 | 1 | 1 | - |
ІІІ. семестр | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Lesson Code | Course Name | Languages in which the course is offered | Credit | Weekly Lesson Hours (Theoretical) | Weekly Lesson Hours (Practice) | Weekly Class Hours (Laboratory) |
AT 2266 | Arabic language II | Kazakh | 5 | - | 3 | - |
КТ 2173 | Theory of leadership | Kazakh | 5 | 1 | 2 |
IV. семестр | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Lesson Code | Course Name | Languages in which the course is offered | Credit | Weekly Lesson Hours (Theoretical) | Weekly Lesson Hours (Practice) | Weekly Class Hours (Laboratory) |
ID 1264 | Soft Skills | Kazakh | 3 | 1 | 1 | - |
KOTІ 1292 | Quran Reading and Tajweed II | Turkish | 3 | 0 | 2 | 0 |
TA 2266 | Methods of Tafsir | Kazakh | 5 | 1 | 2 | - |