Lesson Code | Course Name | Class | Credit | Lesson Time | Weekly Lesson Hours (Theoretical) | Weekly Lesson Hours (Practice) | Weekly Class Hours (Laboratory) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PKBBSB 7301 | Pedagogical qualimetry and education quality management | Бірінші курс | 5 | 150 | 1 | 2 | - |
During the teaching of this course, the means of measuring and assessing the quality of knowledge, quantitative assessment of product quality, quality indicators, methods for their definition and generalization, processing and examination of quantitative results, interpretation of results and decision-making will be analyzed. As a result, the doctoral student learns knowledge of the laws of using qualimetric means in research work, diagnostic skills, analysis, implementation of qualimetric methods in the educational process, and makes decisions depending on their measuring efficiency and risk conditions.
-
-
brainstorming, case study, methods for developing critical thinking and writing, methods for developing creativity, narratives, exchange of opinions, discussions, problem-based learning method.
1 | Develops and analyzes the results of psychological and pedagogical research, interprets and diagnoses the results, makes decisions using them in the educational process.(LO3): |
2 | - demonstrates the ability to think, design, implement and adapt a substantial research process with a scientific approach, critically analyzing, evaluating and synthesizing new and complex ideas. (LO5) |
Haftalık Konu | Evaluation Method | |
---|---|---|
1 | Управление качеством образовательного процесса как форма контроля | |
2 | Квалиметрия как наука об измерении качества. | |
3 | Педагогическая квалиметрия в образовании. | |
4 | Педагогические квалиметрические методы и подходы. | |
5 | Методологические основы управления качеством образования | |
6 | Управление учебно-воспитательным процессом в образовательном учреждении | |
7 | Педагогико-психологическая служба в образовательном учреждении | |
8 | Диагностика эффективности управленческой деятельности в образовательном учреждении | |
9 | Мониторинг в управлении качеством образования | |
10 | Качество психолого-педагогической деятельности в образовании | |
11 | Рейтинговая квалиметрическая технология контроля знаний студентов по дисциплине. | |
12 | Рейтинговые квалиметрические шкалы | |
13 | Материально-техническое и научно-методическое обеспечение учебно-воспитательного процесса. | |
14 | Мониторинг показателей качества подготовки обучающихся. | |
15 | Анализ рациональности процесса организации учебно-воспитательного процесса. |
PÇ1 | PÇ2 | PÇ3 | PÇ4 | PÇ5 | PÇ6 |
---|
Textbook / Material / Recommended Resources | ||
---|---|---|
1 | Дорф Р.К. Замануи басқару жүйесі. Алматы: Отан, 2016 | |
2 | Сайнова Г.Ә.,Жүнісов М.С., Ақбасова А.Ж. Ғылыми-зерттеу жұмыстары мен оларды жобалау негіздері.-Алматы, 2020. | |
3 | Болатбаева А. Білім беру ұйымдарындағы стратегиялық менеджмент.-Алматы: Қазақ университеті, 2017 | |
4 | Алметов Н. Педагогикалық менеджмент. Алматы, 2022 | |
5 | Дүйсебекова А.М. Білім сапасын диагностикалау дайындығын қалыптастыру. Шымкент, 2019 |